Tuesday, June 21, 2016

බ්ලොග් විරුවෝ හා ඇනෝ ගසන්නෝ


බ්ලොග් අවකාශයේ සුපිරි තරු දෙකක් අතර මත ගැටුම ආරවුලක් බවට පත්වුයේ ඇනොවෙකුගේ කමෙන්ටුවක් නිසාය. සමහර බ්ලොග් ලියන්නෝ මුළින්ම ඇනෝ කමෙන්ට් කිරීමට නොහැකි වන ලෙස සකසති. මගේ පුද්ගලික මතය නම් ඇනොලාද සිටිය යුතුය යන්නයි. සමහරු බ්ලොග් ලියන්නේ තමන්ගේ නියම නමෙනි. සමහරුන්ගේ බ්ලොග් ප්‍රොෆයිල් නම බොහෝ දෙනෙක් හදුනති. මෙවැනි විටකදී තමන්ගේ හිතට එකගව අදහස් ප්‍රකාශ කිරීමට අපහසු නම් එහෙත් අදහස දැක්වීමට අවශ්‍යම බවක් දැනෙයි නම් ඇනෝ ඇවිත් හෝ තම අදහස ප්‍රකාශ කිරීම ලියන්නාටත් කියවන අයටත් ප්‍රයෝජනවත් වේ. එසේම මාද්‍ය නිදහස ගැන බැලුවත් ඕනෑම අයෙකුට අදහස් දැක්වීමට අවස්ථාවක් ලබාදීම සුදුසුය.
එහෙත් බොහෝවිට සිදුවන්නේ මෙසේ ප්‍රෝෆයිලයක් නැතුව පැමිනෙන්නෝ බ්ලොග් කරුට අපහාස කිරීමයි. සමහර විහිළු සපයන ඇනොලද නැතුවා නොවේ. කුකුලාටනම් ඇනෝ ගැසීමට අවශ්‍ය නොවන්නේ කුකුළා කොහොමත් ෆේක් නිසාය. එහෙත් කිසිවෙකුටවත් හිත රිදවන කමෙන්ට් දාන්නේ නැත්තේ බ්ලොග් කරුවෝද කලාකරුවන් මෙන් සොදුරු සිත් ඇති සංවේදී පිරිසක් කියා කුකුළාට සිතෙන බැවිණි. කුකුළනම් කිසිදිනක ඇනෝ කමෙන්ට් බ්ලොක් කරන්නේ නැත. ඇනෝ ලෙස ඇවිත් හෝ තම අදහස ප්‍රකාශ කිරීමට ඔවුන්ටත් අයිතියක් ඇතයි මට සිතේ.
 වැඩ ගොඩවී ඇති නිසා මේ දවස්වල පෝස්ට් එකක් ලියාගන්නට නොහැකි විය. පහළින් ඇති කවියක් වගේ එකත් කියවලා ඔහෙලගේ අදහසුත් ලියාගෙනම යනවනම් සතුටුය...

පිං කිරීම.....

ගල් පිළිම බොල් වෙහෙර
පිං පෙට්ටි ඉදිරියේ
පහේ කැට දහයේ කොල
උඩ පනීයි හැබිළියේ
පොඩි දරුවෝ අතපායි
ටවුමේ බස් හන්දියේ
දෙස් දෙවොල් තිය තියා
කොල්ලන්ට සනුහරේ
උපාසක අම්ම අපෙ

පින්කරයි පංසලේ....


Have a Nice day Bloggers...

Friday, June 10, 2016

මොහොතක් ඔය පාට කන්නාඩිය ගලවා අවට බලමුද?



උපතින්ම බවුද්දයෙක් බැවින් කුකුළා පොඩි කාලයේ සිටම ජාති වාදියෙක් විය.පැටියා කාලයේ හිතුනේ දෙමළුන් හා අනෙකුත් ජාතිකයන් සිංහලයන්ට වඩා පහත් ජාතින් ලෙසය, හිතට දුක මේ පොඩි වුන්ගේ මානසික තත්වයෙන්ම සිතන මහවුන් මහා ගොඩක් ලංකාවේ සිටින බව දකින විටය.  කුඩා කළ දුටුගැමුණු රජතුමාගේ කථාව කියාදුන් ගුරුවරු පවා ජාති ආලය ඉලිප්පුවා විනා එළාරගේ සොහොනට ගරු කරන ලෙස දුටුගැමුණු රජතුමා කළ ප්‍රකාශය කිසි විටෙකත් අවදාරණය නොකළේය.හරියට කිස්තියානි ගුරුවරයෙක් මානව පරිණාමය උගන්නුවා වාගෙය. අපේ ජාතික විරයන් සිංහල ජාතිය බේරාගත් විරුවන් ලෙස ගුරුවරුන් පවා උගන්වනවා කියා සිතෙන්නේ මට විතරද? “අනේ කුහුබින්නේ තොපටත් රජෙක් ඉන්නේ” කියා අපි වහලුන් කිරීමට ඇද දමන අමන රජුන්,සෙන්පතියන් අදත් සිටින බවත් ඔවුන්ට වදින කොටසකුත් අප අතරම සිටින බවත් දැනෙන්නේ මටම විතරද?
කොරන්ඩ ඇති අටමගලයක් නැති නිසා කුකුළා තුන් තිස් පැයේම මුහුණු පොතේ කරක් ගහනවාය. දැන් දැන් මුහුණු පොතේ ජනමතයට ආණ්ඩුවත් කන්දෙනවා වැනි කොළ එළියක් පෙනෙන්නේ කෝටි ගාණක් වියදම් කර ගෙබි ඇමතිවරුන්ට(පනින සියල්ලෝ ගෙම්බෝ නොවේ..හික්.හික්..) මහජන සේවයට ගේනවා කියූ සුපිරි කාර්(මෙව්වා සමහර ගම්වල පාරවල් වල යන්ඩ පුලුවන්ද මන්ද හිටං) ගේන්නේ නැතුව ඒ මුදල් විසාලාවක් වුන සාලාවේ අවට මිනිසුන්ගේ සුබ සාදනයට යොදවන බව දැන්වීමෙනි. කොස්ගම සිදුවීමෙන් පසු ෆේස් බුක් යුද විශේෂ අග්නයෝ හා බුදු පිළිම වන්දනා කරුවෝ(මොවුන් පෝයකටවත් පන්සල් යනවාද කියා ෂුවර් නැත) සැමටම විහිළු සැපයුහ.නොපිපිරුණු උණ්ඩයක් බිත්තියක් පසාරු වීගෙන ඇවිත් ඇති ආකාරයත් බුදු පින්තූරයට ඉන් හානියක් නොවී ඇති ආකාරයත් දැක්වෙන පෝස්ට් මුහුණු පොතේ අතිනත යනවා දුටුවෙමි. සම හරක්ට පිළිමේ බේරිලා මිනිස්සු දාහක් මළත් අවුලක් නැත..
කොස්ගම බෝම්බ පිපුරුණේ හදිසි අනතුරක් නිසා විය හැක. ඒත් උතුරේ හා නැගෙනහිර තිස් වසරක් ගිණි ඇවිලුනි, දිනපතා කාලතුවක්කු උණ්ඩ හා ගුවන් ප්‍රහාර එල්ල වුණි. දකුණේ බෝම්බයක් පිපිරෙන විට යුද්දය අපිට දැනුණත් උතුරේ හා නැගෙනහිර ජනතාව පත්වූ තත්වය අපට සිතාගැනිමටවත් නොහැක. කිලෝමීටරයක වපසරියක විනාශය ගැන කම්පාවෙන අපි අපේම සහෝදර ජනතාවකගේ දශක තුනකටත් වඩා වැඩි කලක් පැවති යුද්දයෙන් සිදුවූ  දහස් සන්කයාත ජිවිත දේපළ හානි ගැන අනුකම්පාසහගත සිතුවිල්ලක්වත් ඇති කර ගත්තාදොයි කියා මොහොතක් කල්පනා කිරීම වටී..

ගං කුකුළා.

Thursday, June 2, 2016

සීයාගේ කෝට් එක



සීයාගේ කෝට් එක
ලංකාවේ ජල ගැලීම් නිසා විශාල පිරිසකට උන්හිටි තැන් අහිමි විය, විශාල පිරිසකට තාවකාලිකව හෝ තම නිවස්න වලින් පිටවී තාවකාලික නවාතැන් වලට යාමට සිදුවිය. ගංවතුර මිනිස්සුන්ගේ මනුස්සකම මෙන්ම අමනකමද ප්‍රදර්ශනය කළේය. මුහුණු පොතේ නලින් හා ඔහුගේ මිතුරු කැල දියත්කළ අවතැන් වුවන් සදහා කෑම පැකට් එකතු කිරීම අමු අමුවේ කොපි කල ජනප්‍රිය රුපවාහිනී නාළිකාවක නිරුවත දැක ගැනීමට හැකි වුයේ දැන් ඕනෑවටත් වඩා කෑම ලැබෙනවා කියා බොරුද කියමින් ප්‍රේක්ෂකයා ඉදිරියේ ඇදී වත උනා දැමීමෙනි. මේ සොයුරන් විසින් කරන නිවාස ලිං පිරිසිදු කිරීමත් හෙට දිනයේ තවත් මඩජාලයක් කොපි කරනවා නම් හොදය.ඒත් කොපි කරන්නන්ට අවශ්‍ය සේවයක් කිරිමද, පුහු ජනප්‍රියත්වයද යන්න විමසා බැලීම වටී. ඒ අතරම බසු පවුල හා මිතුරන්ගේ සටහන් පොත් ලබාදීමේ වැඩ පිළිවෙළට කුකුලාගේ හද පිරි මෙව්වා එක පිරිනමනවාය. මේ අතර සිංහල හා මුස්ලිම් මිනිසුන් භේද කිරීමට පිරිසක් මඩ පෝස්ට් ෂෙයා කරනවා කණගාටුවෙන් යුතුව බලා සිටියෙමි.
අපේ තාත්තාගේ පියාට කෝට් කිහිපයක්ම තිබුණි. සියා මියගියද එයින් කෝට් කිහිපයක්ම ආච්චි අම්මා විසින් ඇයගේ අල්මාරියේ දමා පරිස්සම් කළාය. ඒ අතර පිත්තල බොත්තම් ඇල්ලු දුබුරු පැහැ කෝට් එක මගේ සිත පැහැර ගත්තේය. මසකට පමණ වරක් සිදුකරන අල්මාරි අස්කිරීමේ මහා ශ්‍රමදානයේදී සියාගේ පරණ බඩු අල්ලා බැලීමට අපට හැකි විය. ඒ අතරින් සියාගේ රිදී හවඩිය (මෙය ඉණේ බදින පටියකට සමානය) ආච්චි අම්මාගේ බොහෝ වර්ණනාවට පාත්‍ර විය. දිනක් මා පුදුමයට පත්කරමින් තද දුබුරු හා කළු පැහැ මිශ්‍ර  වර්ණයක් ඇති සියාගේ කෝට් එකක් මට දුන් ආච්චි අම්මා මෙය ගෙදර ගෙනියන ලෙසත් මේ දවස් වල පාන්දර සීතලට ඇද ගෙන නිදා ගන්ඩයයි කිවේය.
ඇදලා බලන්ඩ පුතේයයි නැන්දා කීවාය.
දන හිසනුත් පහළට වැටුණු එහි අත්දෙකත් අගල් කිහිපයක්ම දිගය.
මේ ළමයාට මේක ලොකු වැඩියිනැන්දා මගේ නිදානය පැහැර ගැනීමට තැත් කරනවාසේ මට දැනුණි
සිතලට අදින්ඩ නේ මගුල් ගෙදරකට අදින්ඩ නෙවෙයිනේආච්චි අම්මා මාව රැක ගත්තේය.
සීතලට ඇදීම කෙසේ වෙතත් මෙය හොරා පොලිස් සෙල්ලමේදී පොලිස් ඇදුම ලෙසත් රහස් පරීක්ෂක සෙල්ලමේදීත් නැතුවම බැරි දෙයක් විය.
දකුණේ භිෂනය රජවූ 88/89 වසර වල කළු ඇදුම්, ගම්පෙරළිය නවකථා පොත්  තිබුණු ගෙවල් වල කොල්ලන්, පොලීසිය නිළ හා නොනිළ හමුදා විසින් වැඩි ආරක්ෂාවට කදවුරු වල ගාල් කරන්නට හා මහපාරේ රංචු පිටින් ආදාහනය කරන්නට  පටන් ගත් බැවින් සියාගේ කෝට් එක පමණක් නොව රුසියන් පොත් කිහිපයක්ද ගිණි දෙවියාට පිදීමට සිදු විය.
ඔන්න ඕක පුච්චලා දාහන්කිව්වද තාත්තාගේ ඇස්වල වූ දුක්බර බව තවම මතකයට ඒ.

අතීත මතකයන්  ඇවිස්සුනේ ගිය සතියේ කුකුළාට ලැබුණු  කෝට් බෑය නිසාය. උත්සව අවස්ථාවලදී VIP අමුත්තෙකු සහබාගි වනවා නම් ටයිඑක විතරක් නෙවෙයි කෝට් බැයත් දැමිය යුතුය කියා පොසිඩියර් එකක් ඇවිත්ය.